Polska Platforma Tańca
© Karol Grygoruk

Ramona Nagabczyńska

"New(Dis)Order"

Taniec, czyli kultura alternatywna. Taniec, czyli moda. Taniec, czyli indywidualizm. Taniec, czyli grupa. Taniec, czyli nowa polityka ciała. Taniec, czyli broń. Taniec, czyli ekstaza. Taniec, czyli rytm. Taniec, czyli rytuał. Taniec, czyli nowy porządek. Taniec, czyli nowy chaos. Tańcz. Tańcz. Tańcz.

choreografia: Ramona Nagabczyńska (z dużym wkładem twórczym tancerzy) światła: Jan Cybis muzyka: NEU!, Nisennenmondai, Ścianka, David Bowie występują: Izabela Chlewińska, Magdalena Jędra, Mariusz Raczyński partnerzy: Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Burdąg, Komuna Warszawa projekt zrealizowano dzięki stypendium: Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Nardowego

Ramona Nagabczyńska swoją edukację taneczną rozpoczęła w Państwowej Szkole Baletowej w Warszawie. Po zdobyciu dyplomu kontynuowała naukę na wydziale tańca współczesnego w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem, a nastepnie w London Contemporary Dance School. Po skończeniu edukacji tanecznej tańczyła m.in. dla Polskiego Teatru Tańca, Saju Hari (Wielka Brytania), Darkin Ensemble (Wielka Brytania), Tom Dale Company (Wielka Brytania), 30 Bird Productions (Wielka Brytania), Carrie Cracknell i Lucy Guerin (Wielka Brytania/Australia), Emmy Martin (Irlandia), Davida Wampacha (Francja), Uia Sickle (Belgia/Kanada), Marysi Stokłosy (PL), Kayi Kołodziejczyk (PL), Good Girl Killer (PL) oraz Clod Ensemble (Wielka Brytania), z którymi współpracuje od 2008 roku. Tego samego roku Ramona dołączyła do międzynarodowego kolektywu Universal Law of Impermanence (U/LOI). Jej pierwsza praca „Man’s Best Friend” została stworzona w 2009 roku w ramach programu Solo Projekt organizowanego przez Art Stations Foundation. Do późniejszych prac należą: instalacja wideo „Turao/Dziw” (2010), spektakl „New (Dis)Order”(2012) oraz jej najnowsza produkcja „Akumulacja© Trisha Brown” wyprodukowana przez Komunę Warszawa jako część cyklu RE//MIX.